DİYARBAKIR (A.A) - Dicle Üniversitesinde (DÜ) Minimal Kaligrafi
sergisi düzenlendi.
Güzel sanatlar uzmanı Fatma Altın tarafından DÜ Kongre Merkezinde
düzenlenen kişisel resim sergisinde hat sanatının çağdaş sanata minimal
etkilerinin yansıtılmaya çalışıldığı 2si çeşitli formlarla desteklenen toplam 33
eser beğeniye sunuldu.
Fatma Altın, sergiye ilişkin yaptığı açıklamada, 20. yüzyılda çağdaş resim
sanatının gelişimiyle birlikte, gerek resmin konusuna bağlı olarak gerekse
soyutlayıcı eğilimler anlayışında temellenen biçimiyle en yaygın ve en güçlü yazı
türünün İslam hat sanatı olduğunu söyledi.
Hat sanatının, İslam dinini ve kültürünü temsil ettiği için İslam yazı
sanatı olarak kabul edildiğini ifade eden Altın, şöyle dedi:
Bu nedenle benim için de İslam sanatları arasında hat sanatının ayrı bir
yeri ve önemi vardır. Çalışmalarımı hat sanatının çizgi gücünden faydalanarak
yüzeysel bir espas, sınırsız boşlukta çizgilerin devinimini ve koyuluk
basamaklarını en aza indirgeyerek oluşturdum. Ayrıca yüzey mantığını farklı
malzemelerle üç boyutlu nesne durumuna dönüştürmeyi amaç edindim. Resim yüzeyini
oluşturan biçimleri kimi zaman boşaltarak kimi zamanda eklenen malzemeleri öne
çıkartarak üç boyutlu biçim oluşturmak istedim. Resim yüzeyindeki anlayışı bir
anlamda üç boyuta dönüştürerek yapısal yaklaşımla minimal bir durumu
bütünleştirmeye çalıştım. İslam dininin mimari simgelerinden biri olan kubbeyi,
yuvarlak bir plan şeması içinde uygulamaya çalıştım. Mimari elemanlardan biri
olan sütunları ise renkle ilişkilendirerek tuvale aktardım. Çalışmalarımda daha
çok insanın doğasına hitap etmek istiyor, kullandığım renk tonlarıyla bu etkiyi
kuvvetli hale getirmeye çalışıyorum.
DÜ Rektörü Prof. Dr. Ayşegül Jale Saraçın da ziyaret ettiği sergiye,
vatandaşlar ve öğrenciler yoğun ilgi gösterdi.
Muhabir: Sema Kaplan
Yayıncı: Behçet Güngör