AKSARAY (A.A) - Muzaffer Çağlıyaner - Konya Bilişim Derneği
Başkanı Ahmet Öztürk, son yıllarda piyasaya sunulan bazı bilgisayar oyunlarının
propaganda aracı olarak kullanılabildiğini söyledi.
Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bilgisayar oyunlarının kontrollü
ve sınırlı olarak oynatıldığı taktirde çocukların ve gençlerin gelişimine zeka ve
dikkati toplama yönünden önemli katkılar sağlayabildiğini belirtti.
Gün aşırı, haftada toplam 3-4 saati geçmeyen, şiddet ve saldırganlık
içermeyen oyunların olumlu katkılar sağladığına dikkati çeken Öztürk, Ancak
kontrol ve sınırlama olmadan oynanan oyunlar şiddet ve nefret duygularını
artırmakta, asosyal, depresyona açık kişiliklerin ortaya çıkmasına da neden
olabilmektedir. Çocuklarda hantal, saldırgan, saygısız kişilik gelişimleri de
ortaya çıkarabilmektedir diye konuştu.
-Oyunlar propaganda amaçlı kullanılıyor-
Son zamanlarda özellikle Amerika kaynaklı bazı oyunların, çocukların ve
gençlerin bilinçaltını olumsuz etkileyecek propagandalar içerdiğini dile getiren
Öztürk, şunları kaydetti:
Çoğu Amerika kaynaklı oyunlarda, oyunun kahramanı, dünyayı kötülere karşı
savunan, iyi niyetli ve insancıl Amerikalılar oluyor. Ancak olaylar nedense
Amerikan topraklarını veya ülkesini savunurken gerçekleşmiyor. Hep düşman ülke
topraklarında geçiyor. Düşmanlar da genellikle İranlı, Iraklı, Afganistanlı
teröristler oluyor. Kötüler bazen de ülkesi belli olmayan Ortadoğulu, İslami
karakterler olabiliyor. Bazen de Rus ve Çinli karakterler oyuna dahil olabiliyor.
Burada oyun oynayan genç ve çocukların bilinçaltına, Amerikalıların ne kadar
yardımsever ve insancıl olduğu, düşmanlarının ne kadar kötü ve insanlık dışı
teröristler olduğu işlenmektedir.
-Bence kendi oyunumuzu yapabiliriz-
Öztürk, bilgisayar oyunları pazarının bugün birçok sektörün ulaştığı
rakamların üzerine çıktığını vurgulayarak, şöyle devam etti:
Bence kendi oyunumuzu yapabiliriz. Yazılımla uğraşan bilişimcilerimiz için
oyun sektörü önemli bir pazar olabilir. Nasrettin Hocanın, Keloğlanın,
Köroğlunun güncel versiyonları geliştirilerek, pekala bir oyun kahramanı
oluşturulabilir. Çanakkale ve Kurtuluş savaşları, Maraş, Antep ve Urfa
direnişleri, İstanbulun fethi gibi tarihi olaylar ile milli destanlarımız
fevkalade birer oyun konusu olabilir.
Yayıncı: Ahmet Kayır