Samsunlu heykeltıraş
Adil Çelik'in, dünyada bir ilk olma özelliği taşıdığı bildirilen, ''Maxworks'' tekniğini kullanarak yaptığı ve her türlü hava koşulunda ayakta kalan balmumu heykellere
Hollywood'un ilgi gösterdiği belirtildi.
Adil Çelik, AA muhabirine yaptığı açıklamada, balmumu alanında yürüttüğü çalışmalar nedeniyle 2004 yılında Fransa'da yılın en iyi heykeltıraşı seçildiğini söyledi.
Açık havada her türlü hava koşuluna dayanabilecek güçte balmumu heykelleri yaptığını belirten Çelik, şöyle devam etti:
''Benim maxworks tekniğini kullanarak yaptığım balmumu heykeller her türlü hava muhalefetine karşı koyabiliyor. Bu tekniği şu an benim gibi kullanan kimse yok. Bu nedenle Hollywood'dan ciddi teklifler geliyor. Birkaç film için balmumu heykeller yaparak gönderdim ama kesinlikle Hollywood'a yerleşmeyi düşünmüyorum. Ben eserlerimin
Türkiye'de kalıcı olmasını istiyorum.
Amerikan sinemasına ve Amerika'ya
hizmet etmek yerine, yaptığım eserleri burada gençlere öğretmek, onları bilinçlendirmek ve ülkemize yeni sanatçılar kazandırmak arzusundayım.''
Türk sinemasının Hollywood kadar üst düzey olmamasından yakınan Çelik, şöyle konuştu:
''Hollywood'ta 'Shrek'' ve ''Buz Devri' gibi
animasyon filmlerinde çalıştım ve bıraktım. Bu filmlerdeki silikonlardan yapılan heykeller hareketlendirilip çizgi sinema haline getiriliyor. Türkiye şu an o düzeyde değil ama zaman içinde bunların da olacağına inanıyorum. Bu seviyeye geldiğimizde de Türk sineması içinde yer almak isterim.''
Çelik,
Amasya,
Urfa,
Hatay ve Samsun'da önemli eserler yaptığını belirterek, şunları söyledi:
''Dünyada ilk olan çalışmamız Samsun'da Tütün İskelesi'dir. Amerika'daki 'Özgürlük heykeli' ile eşdeğerde bir çalışmadır. Çünkü dünyanın hiçbir yerinde açık alanda denizin üzerinde balmumu heykeli yoktur. Atatürk'ün 19
Mayıs 1919'da çok zor şartlarda Samsun'a ayak bastığını, yani ilk adımı anlatmak istedik. Bunu da radikal bir çalışmayla anlatmaya gayret ettik.
Yağmur, kar,
fırtına gibi her türlü şartlara dayanabilecek balmumu heykelleri yaptık. Açık alanda balmumu heykeli yapan şu ana kadar dünyada hiç kimse olmadı.''
Türkiye'deki birçok ünlü eserin Avusturyalılara ait olmasından rahatsızlık duyduğuna değinen Çelik, şunları kaydetti:
''Türkiye'deki sanatçıların sesini duyurmak için mücadele ediyorum. Türkiye'de görüyorsunuz Samsun'daki
özgürlük anıtını kim yapmış Avusturyalı, Ankara'daki
Ulus Meydanı'ndaki heykele bakıyorsunuz yine Avusturyalı bir heykeltıraş yapmış,
İstanbul Taksim Meydanı'na gidiyorsunuz orada da aynı
manzara. Yani Türkiye'deki önemli heykellerde batılı imzası var ve maalesef bundan sonraki kuşaklar batılıların her yerde olduğunu görecek. Onların fikirlerini değiştirecek, Türk heykeltıraşların da bir şeyler yaptığını ortaya koyacak eserler bırakmalıyız. Türkiye'nin sanatıyla, kültürüyle, sanayisiyle birçok alanda gelişmesini sağlamak istiyorsak elimizi taşın altına koymalıyız. Uzaktaki Türk heykeltıraş olmak yerine ülkemde yapabildiğim eserlerle anılmak istiyorum.''
(GÜN-HRN-MUR)31.08.2011 11:02:36