Şiddet çağını başlatan gelişme

Bilgisayar, birçok iyi yanına rağmen şiddet çağının da başlamasına sebep oldu

Şiddet çağını başlatan gelişme

Psikolog Seçkin Yalçın, bilgisayar oyunlarının çocuk ve gençlerde teknolojiyi kazandırmanın yanısıra şiddet çağını başlattığını açıkladı. Psikolog Yalçın, bilgisayar oyunlarının yaygınlaşması ile gençler arasında şiddet olayının da arttığını işaret ediyor. Eski?ehir Özel Anadolu Hastanesi'nde görev yapan Yalçın, bu işte sektörden para kazanmak isteyenler ile ailelerin büyük ilgisizliğinin büyük rol oynadığını belirtiyor. Çocukların ve gençlerin odalarına kadar giren bilgisayar oyunlarının gün geçtikçe daha fazla şiddet içerdiğini vurgulayan Yalçın, "Teknolojinin yaygınlaşması ve ucuzlamasıyla birlikte, bilgisayar çocukların ve gençlerin dünyasında çabuk yer edindi.Özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde zamanlarının çoğunu okulda ve evde geçiren çocukların en yakın arkadaşı bilgisayar oldu" dedi. Günümüzde bilgisayar oyunlarının 90 milyar dolarlık pazarıyla dikkatle incelenmesi gereken büyük bir sektör haline dönüştüğünü işaret eden Yalçın, "İlk ticari bilgisayar oyunu olan Pong' un 1974 yılında üretilmesinden sonra özellikle grafik teknolojilerde gelişmeler sayesinde bilgisayar oyunları oldukça gerçekci hale geldi. Bugün birçok çocuk ve genç, zamanlarının önemli bir bölümünü oyun oynayarak geçirmektedir." ifadesini kullandı. Literatürde, çocukların ortalama oyun oynama süreleriyle ilgili daha önceden yapılmış bazı önemli çalışmaların yer aldığını hatırlatan Yalçın,şöyle devam etti: "Çocukların oyun oynama sıklıkları ve oyun tercihlerini belirlemek maksadıyla yapılan çalışmanın sonucuna göre, ortalama oyun oynama süresi haftada 4.2 saat olarak bulundu. Ortalama oyun oynama süreleri çocukların yaşına ve cinsiyetine göre farklılaşmaktadır. Cinsiyetin oyun tercihleri üzerinde etkisi olduğu gözlenmektedir. Sheery ve diğerlerinin çalışması erkeklerin shooter, spor, aksiyon, serüven oyun türlerini tercih ettiklerini, kadınların ise klasik oyun tahtası, oyun kağıdı, zar, bilgi yarışması, ve bulmaca oyun türlerini tercih ettiklerini göstermektedir." Bilgisayar oyunlarının bugün çocukların ve gençlerin odalarına taşındığını ve gün geçtikçe daha fazla şiddet içerdiğinin altını çizen Yalçın, şunları söyledi: "Bilgisayar oyunu, 1962 yılında ABD'nin araştırma laboratuarında doğdu. 2000'lerde ses ve görüntü efektlerinde ki olağanüstü gelişme, oyuncunun bilgisayarın içine alınmasını sağladı. Böylece oyuncu kellesini uçurduğu düşmanın sesini duyma ve beyninden boşalan kanı izleme olanağına kavuştu. Bilgisayar oyunlarının 35 yıllık tarihine baktığımızda bu oyunlar, büyük bir hızla yenileşiyor oyuncusuyla bütünleşip kişiselleşiyor, ses ve görüntü unsurunu devereye girmesiyle daha fazla şiddet unsuru barındırıyor.'' Elektronik oyunların bilgisayarların hızla yaygınlaşmasıyla yeni nesil tarafından her gün daha fazla oynandığını kaydeden Yalçın, '' Bilgisayar oyunu üreticileri geliştirdikleri yeni bir projeyle şiddet içerikli oyunların yerini genç nesilleri dünya meseleleri hakkında bilinçlendirmeyi amaçlayan oyunların alması hedeflemektedir.'Darfur Ölüyor', 'Barış Müzarekecisi' adlı oyunlarla çocukların ve gençlerin daha ilgili hale getirilip bilinçlendirilmeleri, sanal ortamda meseleye birebir etki etme deneyimi yaşatılıp, gerçek dünyada bilinçli bir müdahale isteği ve sosyal farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir" açıklamasını yaptı. Yalçın, bu oyunların ortaya çıkmasında ve çocukların şiddet içerikli oyunlar oynamasından endişelenen ailelerin de önemli bir rolü vardır'' şeklinde konuştu.
<< Önceki Haber Şiddet çağını başlatan gelişme Sonraki Haber >>

Haber Etiketleri:  
ÖNE ÇIKAN HABERLER