Gartner'ın raporundan derlenen bilgilere göre, rakamın büyük bölümünü yaklaşık yüzde 62 ile
mobil ya da kablolu veri servisleri, geniş bant internet hizmeti, video servisleri, İzle-Öde Tv ve online oyun gibi
iletişim abonelikleri kapsıyor.
İkinci büyük
tüketim alanı, yüzde 28 ile
elektronik cihazlar. Tüketiciler bu yıl sonuna kadar mobil cihazlara, bilgisayar ya da bununla ilgili ürünlere, televizyon ve ilgili setler ile oyun konsollarına 600 milyar dolar yatıracak.
Bütün harcamalar içerisinde en az payı 200 milyar dolar ve yüzde 10 oran ile
yazılım ve içerik alıyor.
Online satın alınan, kiralanan, akışkan film ya da indirmeler, isteğe göre video, elektronik kitaplar, müzikler ya da mobil uygulamalar bu kapsamda değerlendiriliyor.
Raporda, üretici/satıcılar için önümüzdeki üç yıl; genişbant internet, lokasyon bazlı servisler ve işletim sistemleri alanlarının önemli fırsatlar oluşturacağı da ifade edildi.