Niyetiniz ne ise Allah sizi mutlaka karşılaştırır diyen Hocaefendi Allahın cemalini görmeye niyet etmişsemiz şayet Cenâb-ı Hakk’ın teveccühü ile karşılaşırsınız dedi...
İşte Hocafendisinin uyarısından bir bölüm...
Şimdi, siz bu ölçüde bir şeye talip olmuşsunuz. Hani o Kâb-ı Kavseyni
ev Ednâ… Hayır, o ayrı; o, o Zât’a mahsus bir şey. O, mutlak manada
İnsân-ı Kâmil’e (sallallâhu aleyhi ve sellem) mutlak manada Cenâb-ı
Hakk’ın hususî bir teveccühü. Fakat bir şeye talip olmuşsunuz: “Oraya
girelim; en azından görenler gibi görelim!” filan; buna talip
olmuşsunuz. Ee bir yerine kadar götürdünüz bu meseleyi. Cenâb-ı Hak
diyecek ki: “Benim kulum -esasen- meselenin müntehasına niyet etmişti.
Ama kabiliyeti, donanımı… Ayağına dalaşan/dolaşan bazı şeyler olmuştu.
Bazı siyasîler ile cedelleşme olmuştu. Bazıları dünyevî bazı şeyler
teklif etmişlerdi. Bazıları dünyevî levsiyât ile zihnini/nöronlarını
kirletmişlerdi bunun. Elinde değildi onun; farkına varmadan; en azından o
işin radyoaktif tesiriyle böyle bir kirlenmeye/buğulanmaya maruz kaldı.
Fakat neye niyet etmiş idiyse şayet, Ben, onu bütünüyle ona veriyorum,
bütünüyle!”
Anlatmaya çalıştığım nebevî beyan, Buharî’nin ilk hadisidir: Hadîsin râvîsi de sahabe-i kiramın serkârlarından, sergüzidelerinden
seyyidinâ Hazreti Ömer. Yahya b. Saîd el-Ensârî’ye kadar, hadis, âhâdî
olarak gelir; Yahya b. Saîd el-Ensârî vasıtasıyla iştihar eder, meşhur
hadis haline gelir; fakat öyle ki, dinin esâsâtındandır.
“Ey bizim kerîm Rabbimiz, bize
hidâyet verdikten sonra kalblerimizi kaydırma ve katından bize bir
rahmet bağışla, merhametle muamelede bulun!..”
Şayet bu türlü büyük iddialarda bulunan, bunları söyleyen insan,
hakikaten O’nun tarafından görülüyor olma, kalbine bakılıyor olma
mülahazasıyla söylüyorsa, gerçekten o ufka taliptir. Yok, dediği şeyler
ile niyeti arasında bir tefavüt var ise, bir farklılık var ise, o da hiç
farkına varmadan bir yerde şeytanın kündesine geliyor demektir, Allah
muhafaza buyursun. Birbirimize dua edelim: Cenâb-ı Hak, bütün
kardeşlerimizi bu mevzuda -şeytanın kündesine maruz kalmadan- imanda
sabitkadem olarak devam ettirsin.