İran’da 1979 yılında yaşanan bir
rehine krizini konu alan ve yapımcılığını George Clooney’nin yaptığı Argo filminin yönetmeni ve oyuncusu
Ben Affleck, filmdeki birçok sahnenin çekimi için İstanbul’u seçti. Ekibiyle birlikte defalarca İstanbul’a gelerek mekân araştırması yapan Affleck’in filminde, İran sokaklarına benzettiği
Beyoğlu, Fatih ve Eminönü’ndeki tarihi semtler
doğal plato olarak kullanıldı.
BEYAZ IŞIĞI BEĞENMEDİ
Çekimlerde Kapalıçarşı,
Sultanahmet Camii,
Süleymaniye Camii gibi tarihi ve dini mekânları da kullanan Affleck, bazı sahneleri de
Ayasofya Müzesi içinde çekti.
Habertürk
Gazetesi'nin haberine göre, Ayasofya’daki çekimler için hazırlıklara başlayan Affleck ve ekibi, Ayasofya’nın ana kubbesinden sarkan dev avizelerdeki led
ampullerin yaydığı beyaz ışığı beğenmedi.
Kandilliklerin içinde bulunan beyaz ampullerin hem
estetik görünmediğini hem de yaydığı güçlü beyaz ışığın mekânın ruhuyla uyuşmadığını belirten Affleck ve ekibi, müze yönetimine avizelerdeki ampulleri değiştirme talebinde bulundu. Konuyu değerlendiren müze yönetimi, ampullerin değiştirilmesine izin verdi.
2 BİN AMPULÜ DEĞİŞTİRDİ
Bunun üzerine Ayasofya’nın ana salonunu aydınlatan, üzerinde 150’ye yakın
lamba olan merkezdeki büyük avizeyle, her birinde 48’er tane lamba bulunan 30 kadar avizedeki
yaklaşık 2 bin led ampul, 7.5 watt’lık zayıf bir sarı ışık veren yeni ampullerle değiştirildi. Alınan yeni ampullerin ücreti de filmin yapımbütçesinden karşılandı.
Ayasofya’nın yıllardır
bakım görmeyen ve yıpranan pirinçten avizeleri, elektrik ve aydınlatma sistemi de
restorasyon sürecinde yenilenmişti. O süreçte avizelere takılan beyaz ışıklı led ampullerle ilgili müze ziyaretçileri ve yönetimi de zaman zaman memnuniyetsizliğini dile getiriyordu.